Bloggers navegant pels museus

El Museu Episcopal de Vic (MEV) ha convidat a un grup de blocaires especialitzats en patrimoni cultural a visitar l’exposició «Pintar fa mil anys. Els colors del romànic ». La proposta té com a objectiu posar en valor la potencialitat dels blocs com a eina de comunicació.

 

La proposta té una agenda intensa amb una visita guiada per la comissària de l’exposició, Judit Verdaguer, on es farà una aproximació a l’exposició, a les tècniques i pintors del romànic i els projectes de recerca en què participa el MEV. Els participants recorreran el museu, el seu fons i altres espais com el campanar romànic de la catedral.

 

 

Imatge

Foto: MEV

La trobada en aquest museu, situat a la capital de la comarca d’Osona, s’ha plantejat també amb la voluntat d’incentivar els mateixos blocaires a generar un debat en relació a aquest tipus d’accions en equipaments museístics, amb una sessió moderada per Santos M . Mateos, professor de la Universitat de Vic.

Recents convocatòries de bloggers per part de museus o esdeveniments de divulgació del patrimoni cultural ha generat unes incipients reflexions al voltant del paper dels bloggers en les polítiques de difusió dels museus. Algunes d’elles podeu llegir-les en Miradas des de la Copa. Uns dels interrogants que es plantegen radiquen en la utilitat o impacte de convidar a un blogger a visitar una exposició, a conèixer una col·lecció o participar en una activitat de divulgació del patrimoni. Una altra qüestió predominant és com avaluar o mesurar aquest impacte.

 

Considerem que no tota actuació ha de perseguir un resultat quantificable o un impacte mesurable. Hi ha certes polítiques que simplement poden aportar prestigi a un equipament cultural i construir una marca d’identitat o un perfil de referent en l’àmbit del patrimoni cultural. Per tant, el desplegament d’activitats com les que fem referència no tenen perquè traduir-se en grans titulars o xifres.

A PatrimoniCultualBlog vam publicar el post “Onze factors que aporten prestigi a un museu”. Es tracta d’un llistat d’accions que poden dotar a un museu d’una posició amb valor afegit, d’activitat dinàmica, d’experimentació constant o d’un caràcter emprenedor i inconformista.

 

En aquesta línia, la convocatòria de Bloggers les interpretem en aquest sentit. Si es desenvolupen en el marc d’una planificació i estratègia, doten als museus que les organitzen d’una imatge de vitalitat, d’interacció i d’una constant recerca de millora, a través de l’opinió, en aquest cas de Bloggers. Aquesta investigació continuada de la percepció dels usuaris dels museus porta els equipaments més actius a portar la iniciativa en el contacte amb usuaris interessats en els museus, ja siguin Bloggers, pares de família, guies culturals, joves o professors. En definitiva, complementen altres accions imprescindibles com són els estudis de públic.

 

Més informació:

 

També hem parlat de la Jornada #MEVBloggers al blog “Badiu. La finestra del patrimoni

I en aquest mateix Blog “La Jornada #MEVBloggers. La socialización y comunicación de la investigación en museos”

 

 

Advertisements
Categories: Uncategorized | Deixa un comentari

Navegació d'entrades

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Bloc a WordPress.com.

%d bloggers like this: