Creativitat, Innovació i Planificació. Paraules pispades (al patrimoni cultural) per un falcó en una fira medieval

Navego per un llistat de propostes culturals per aquesta setmana. La meva mirada selectiva es dirigeix ràpidament cap a l’anunci d’una nova o recuperada proposta de Fira Medieval. Per les característiques del cartell publicitari m’envaeix l’esperança d’haver identificat una alternativa interessant a les desgastades, banals i repetitives fires medievals que trobem arreu del territori català. En pocs segons detecto que la meva innocent il·lusió inicial es transforma en decepció amb certes dosis de frustració i amb un toc de perplexitat. Les propostes més destacades per “tornar al passat medieval” són haimes àrabs, falconeria i un conjunt de parades d’herbes remeieres, formatges i embotits. Us sona?

 

Imatge

 

Foto: A.Rojas Rabaneda @arojasrabaneda

 

De veritat que no hi ha més capacitat de generar propostes creatives que, tot amb pressupostos baixos, puguin despertar la curiositat del ciutadà?

No hi ha gestors culturals, interpretadors del patrimoni cultural o tècnics de cultura que proposin alternatives més enllà de copiar i reproduir el que ja hem vist tots? Jo en conec uns quants a l’atur.

Hem de donar per fet que el patrimoni cultural del que disposem no genera prou estímuls i idees noves per oferir alternatives de valorització del patrimoni?

Ens hem de conformar amb aquesta limitació de propostes banals i de baixa qualitat en propostes turístiques?

De veritat que els magnífics productes que tenim a Catalunya i els grans professionals artesans que disposem només poden tenir el seu lloc en fires medievals?

Creativitat, Innovació i planificació són paraules inventades per tal que els Coach, gurus de la emprenedoria escriguin llibres? O per tal que apareguin en una  Call for grants?

 Imatge

Foto: A.Rojas Rabaneda @arojasrabaneda

 

Els artesans necessiten el seu propi espai. Es mereixen la seva visualització, la valorització de la seva activitat i, en definitiva, la contextualització  adequada dels seus productes artesanals, sense haver de pagar el peatge d’anar disfressats.

El patrimoni cultura, en el seu sentit més ampli, es mereix una recerca constant da la excel·lència, la innovació,la creativitat i la planificació estratègica.

 

Anuncis
Categories: Uncategorized | Deixa un comentari

Navegació d'entrades

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Bloc a WordPress.com.

%d bloggers like this: