Accions imprescindibles per conèixer els usuaris d’un museu

1.Obtenció de dades durant la experiència de visita

La obtenció de dades dels usuaris és essencial per avaluar la seva experiència de visita així com l’eficàcia de la gestió del museu. Aquesta informació sobre les preferències del públic , la seva motivació en entrar al museu o les seves valoracions després de la visita es pot obtenir a partir de diverses metodologies. Pel que fa a les enquestes es poden realitzar, per una banda, a través de mètodes emprats tradicionalment amb enquestadors provinents del personal propi del museu o externalitzant aquets procés.

Una altra font d’obtenció de dades amb metodologies d’enquesta ha de estar representada per les possibilitats d’obtenir informació des d’aplicacions i tecnologies tàctils aplicades a la museografia i activitats del museu. En el moment de dissenyar aquestes eines, el museu ha de preveure la possibilitat de que es pugui obtenir dades i opinions dels usuaris. L’ús de tecnologies tàctils o la introducció de la gammificació poden suposar eines amb un alt potencial d’obtenir dades sense avorrir a l’usuari.

 

@AROJASRABANEDA CASA MASO

Pantalla tàctil amb enquesta per usuaris. Casa Masó de Girona. Foto: @arojasrabaneda

 

2.Organització de Focus Group

Saber què li interessa a l’usuari  del museu és fonamental per poder interaccionar-hi, per poder compartir informació. És important saber quin és el sentiment de la comunitat respecte a l’equipament i copsar i atendre a les preferències i mancances identificades pels mateixos.

A banda de la obtenció de dades durant el moment de la visita i, amb l’objectiu d’incloure les opinions dels usuaris en les estratègies del museu, proposem l’organització anual  de Focus Group amb usuaris del museu. Aquest tipus d’accions, permeten tenir en compte les preferències dels usuaris en el disseny de la seva programació d’activitats.

L’organització d’aquests Focus Group pot ser presencial o bé virtual. En el primer cas, estarà destinada a usuaris dividits per col•lectius (docents, professionals especialitzats, guies culturals, pares i mares o ciutadans interessats en la temàtica del museu) independentment de si estan o no versats amb les TIC i xarxes socials. Mentre que el segon supòsit, els interlocutors seran els membres de la comunitat creada a les xarxes socials, a partir dels perfils que el museu hi gestioni. Les possibilitats que aporten les xarxes socials ha de portar a establir debats i interaccions amb els usuaris a través de diverses eines disponibles a l’actualitat, com Tweet Chat, que faciliten aquestes accions.

Advertisements
Categories: Uncategorized | Deixa un comentari

Navegació d'entrades

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Bloc a WordPress.com.

%d bloggers like this: